• Alapige: Jézus feltámadása: Máté 28,1–10; Márk 16,1–11; Lukács 23,55 – 24,12; János 20,1–18
  • Intelligenciatípus: Zenei-ritmikus, egzisztenciális, önismereti, kapcsolati, verbális-nyelvi, vizuális-térbeli, testi-mozgásos
  • Tevékenység: Zenehallgatás és dalszövegolvasás, élmény feldolgozása beszélgetéssel, alkotómunkával; beszélgetés életről, halálról, értéklista készítése egyéni és csoportmunkában; versek olvasása, értelmezése, dallamkeresés, versírás, dallamalkotás

 

Feltámadás-szimfónia (Zenei-ritmikus, egzisztenciális, verbális-nyelvi, vizuális-térbeli, testi-mozgásos)

„Gustav Mahler (1860-1911) szimfóniája a lélek halhatatlanságába vetett hitnek állít monumentális emléket. A fináléban elénk tárul az utolsó ítélet és a feltámadás hangokba foglalt, világrengető látomása” – így szól a 2. szimfónia méltatása, melynek utolsó tétele a Feltámadás címet viseli.

Nagyobb gyerekekkel (7-8. osztályosokkal, ifisekkel) hallgassuk meg ezt a tételt (kb. 13 perc). Adjuk kezükbe vagy vetítsük ki a szöveg nyers fordítását, ami ebben a formában szabad versként olvasható.

 

Feltámadsz, igen, fel fogsz támadni,
porom, rövid pihenés után!
Halhatatlan életet! Halhatatlan életet
ad majd neked, aki hívott.
Újra kivirágzol, azért vetnek el!
Az aratás ura megy,
és kévébe gyűjt
minket, akik meghaltunk.

(Friedrich Gottlieb Klopstock)

 

Ó higgy, szívem, higgy:
Semmit sem veszítesz!
A tiéd, igen, a tiéd az, amit áhítottál,
a tiéd, amit szerettél,
a tiéd, amiért harcoltál!
Ó, hidd el,
nem hiába születtél!
Nem hiába éltél, szenvedtél!
Ami létrejött, annak el kell múlnia!
Ami elmúlt, annak fel kell támadnia!
Ne remegj!
Készülj az életre!
Ó, fájdalom! Te mindenen áthatoló!
Elszabadultam tőled!
Ó, halál! Te mindent legyőző!
Most te vagy legyőzve!
A szárnyakkal, amelyeket kivívtam magamnak,
a forró szerelmi vágyban
fogok elrepülni
a fényhez, amelyet szem még nem látott!
Meghalok, hogy éljek!
Feltámadsz, igen, fel fogsz támadni,
szívem, egy pillanat alatt!
Amit legyőztél,
Istenhez visz majd téged!

(Gustav Mahler)

Forrás

 

A művel, a műben megfogalmazódó gondolatokkal, élet és halál kérdésével való találkozást feldolgozhatjuk szabad, kötetlen beszélgetés vagy alkotás formájában is. A gyerekek szabad vers, szabad asszociációs gondolatok írásával, kollázsképpel, festéssel vagy hang- és tánckompozícióval is kifejezhetik érzéseiket, gondolataikat. Mindez megvalósítható egyéni, páros vagy csoportmunkában.

Faller Ildikó (12 éves) rajza, forrás

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Sokrétű játékok / Távol és közel menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/sokretu-jatekok/

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .