25. Illem és jelzések

, , Életkorok:  alsós, felsős, 
Képesség területek:  nyelvi feladat, játék, drámajáték, élménypedagógia, mozgásos játék, ön- és társismeret, kapcsolat, 
Szervezési formák:  hittanóra, csendesnap, 
Tudomány területek:  módszertani segédanyag, 
  • Alapige: Eszter 7–8
  • Intelligenciatípus: Verbális-nyelvi, kapcsolati, testi-mozgásos
  • Tevékenység: Beszélgetés az illemszokásokról, köszönőlevél írása; udvarias kifejezések gyűjtése, szituációs játék; metakommunikációs játék

 

Kérés, köszönet udvariasan (Verbális-nyelvi)

Eszter könyve hetedik részében végre elhangzik a kérés, de továbbra is udvariassági formában, mint a vacsorameghíváskor: „Ha elnyertem a király jóindulatát, és ha jónak látja a király, azt kérem, hogy az életemet, azt kívánom, hogy a népemet adják nekem!” (Eszter 7,3)

Az illem tanítására sajnos egyre kevesebb figyelem és energia jut manapság, ezért nem baj, ha beszélgetünk a gyerekekkel az alapvető illemszokásokról. Pl. kinek, milyen helyzetben, hogyan illik köszönni. Beszéljük meg azt is, hogy személytől és helyzettől függően hogyan kérhetünk valamit illedelmesen, és milyen formái vannak a köszönetmondásnak.

A vacsorameghívás alkalmával meghívó levelet kellett írniuk a gyerekeknek, most írjanak köszönőlevelet különböző személyeknek.

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Sokrétű játékok / Eszter könyve menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/sokretu-jatekok/

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .