25. Illem és jelzések
Életkorok: alsós, felsős,Képesség területek: nyelvi feladat, játék, drámajáték, élménypedagógia, mozgásos játék, ön- és társismeret, kapcsolat,
Szervezési formák: hittanóra, csendesnap,
Tudomány területek: módszertani segédanyag,
- Alapige: Eszter 7–8
- Intelligenciatípus: Verbális-nyelvi, kapcsolati, testi-mozgásos
- Tevékenység: Beszélgetés az illemszokásokról, köszönőlevél írása; udvarias kifejezések gyűjtése, szituációs játék; metakommunikációs játék
Kérés, köszönet udvariasan (Verbális-nyelvi)
Eszter könyve hetedik részében végre elhangzik a kérés, de továbbra is udvariassági formában, mint a vacsorameghíváskor: „Ha elnyertem a király jóindulatát, és ha jónak látja a király, azt kérem, hogy az életemet, azt kívánom, hogy a népemet adják nekem!” (Eszter 7,3)
Az illem tanítására sajnos egyre kevesebb figyelem és energia jut manapság, ezért nem baj, ha beszélgetünk a gyerekekkel az alapvető illemszokásokról. Pl. kinek, milyen helyzetben, hogyan illik köszönni. Beszéljük meg azt is, hogy személytől és helyzettől függően hogyan kérhetünk valamit illedelmesen, és milyen formái vannak a köszönetmondásnak.
A vacsorameghívás alkalmával meghívó levelet kellett írniuk a gyerekeknek, most írjanak köszönőlevelet különböző személyeknek.
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Sokrétű játékok / Eszter könyve menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/sokretu-jatekok/
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!