19. A helyzet drámai!
A dráma mint irodalmi műfaj is sok lehetőséget nyújt a verbális intelligenciájú gyerekek megmozgatására. A következő feladatokban tehát nem (elsősorban) drámapedagógiai, hanem kreatív írás szempontjából közelítjük meg a feladatokat: a hangsúly elsősorban a szövegalkotáson, a szövegekkel való munkán van. Természetesen a megalkotott szövegek alapján „drámázhatunk is egy kicsit”, eljátszhatjuk, szituációba hozhatjuk az adott szövegeket, ezzel bevonva a mozgásos intelligenciát is. Ha jelmezeket, díszleteket készítünk, akkor a vizualitás képességterületét is fejlesztjük a feladattal.
Nyitómondatok
Egy fontos karakter megjelenésének a színpadon általában figyelemfelkeltőnek kell lenni, ezért fontos a jó nyitómondat, amely jellemzi a karaktert, és előre is vetítheti az eseményeket. Ebben a játékban a gyerekek a bibliai karakterek nyitómondataiból találják ki, hogy kiről lehet szó. Bibliai nyitómondatok például:
Isten: Vagyok, aki vagyok. (2Mózes 3,14)
- Mózes: Bocsásd el népemet! (2Mózes 5,1)
- Ruth: Ahová te mégy, oda megyek. (Ruth 1,16)
- Sámuel: Hívtál, itt vagyok. (1Sámuel 3,5)
A Bibliában számtalan kiváló nyitómondatot találhatunk, de írhatunk mi magunk is, akár viccesre is véve a figurát. Pl.:
- – Nocsak? Téged megműtöttek? Hiányzik az egyik bordád! (Éva Ádámhoz)
- – Járjátok körbe a várost! Fújjátok meg a kürtöket! (Józsué)
- – Még ezt a kis gabonát csak kicsépelem… (Gedeon)
- – Inkább zöldséget eszünk! (Dániel és barátai)
A gyerekek maguk is írhatnak hasonló nyitómondatokat, más szereplőkre. A többiek találják ki, kié a megfogalmazott nyitómondat, illetve kinek szól.
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A Sokrétű játékok sorozat új játékait megtalálod a Segédanyagok / Sokrétű Játékok / Sokrétű bölcsesség menüpont alatt.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!