17. Gyász és böjt

, felsősnyelvi feladat, játékÉletkorok: felsős
  • Alapige: Eszter 4
  • Intelligenciatípus: Vizuális-térbeli, testi-mozgásos, verbális-nyelvi, természeti, logikai-matematikai, kapcsolati
  • Tevékenység: Beszélgetés a gyász szokásairól, textilkollázs készítése, sirató-pantomim, ismerkedés a böjt és várakozás kultúrájával

 

A gyász jele (Vizuális-térbeli, verbális-nyelvi)

Beszélgessünk a gyerekkel Eszter könyve negyedik részének első versei alapján, hogy mi volt a gyász jele a zsidók között a bibliai időkben. Miért éppen zsákruhát hordtak? Milyen lehetett a zsákruha? Valóban zsákból készült? Miért szaggatták meg a ruhájukat?

Majd beszélgessünk arról, hogy ma mit illik viselni a gyász jeleként?

 

Vigyünk be a gyerekeknek különböző anyagminőségű textildarabokat. Legyen köztük finomabb vászon, selyem, tüll vagy ezekhez hasonló anyag, és legyen durva szövésű vászon, zsákvászon is. Legjobb, ha tudunk szerezni egy zsákot, és szétvagdossuk kisebb darabokra.

A gyerekek vegyes technikával készítsenek textilkollázst, amit rajzzal, grafikai elemekkel is kiegészíthetnek. A kollázs a Biblia-korabeli gyászruhát, gyászt ábrázolja, az Eszter könyvéből megismert történet illusztrációja is lehet.

Készíthetnek a gyerekek rajzot, kollázsképet a mai gyászról, gyászruháról is.

Eszter gyásza

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Sokrétű játékok / Eszter könyve menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/sokretu-jatekok/

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .