15. Az én apukám

, , Életkorok:  alsós, felsős, 
Szervezési formák:  hittanóra, csendesnap, családi alkalmak, ön- és társismeret, kapcsolat, nyelvi feladat, játék, képalkotás, vizualitás, 
Tudomány területek:  módszertani segédanyag, 
  • Alapige: József és az apai szerep; Menekülés Egyiptomba: Máté 1,18–25; 2,13–15
  • Intelligenciatípus: Kapcsolati, önismereti, egzisztenciális, verbális-nyelvi, vizuális-térbeli
  • Tevékenység: Apatulajdonságok gyűjtése, értéksorrendbe állítása; személyes apakép történetmeséléssel, fényképalbum-készítéssel, rajzzal; imádság írása

 

Milyen egy jó apa? (Kapcsolati, verbális-nyelvi)

Józsefről mint apáról keveset tudunk meg a Bibliából. Ám József alakja kapcsán a gyerekek beszélhetnek arról, hogy milyennek képzelnek el egy igazán jó apát? Először gyűjtsenek minél több tulajdonságot ebben a témában, majd próbálják meg rangsorolni, szerintük mely tulajdonságok a legfontosabbak ahhoz, hogy valaki jó apa legyen?

 

Mit szeretek az apukámban? (Önismereti, verbális-nyelvi, vizuális-térbeli)

A verbális beállítottságú gyerekek írjanak le vagy meséljenek el egy sztorit, amire szívesen emlékeznek vissza az apukájukkal kapcsolatban. Akik inkább vizuális típusúak, azok készítsenek fényképalbumot olyan képekből, ahol az apukájukkal (ha nincs apukájuk, akkor a nagypapájukkal) láthatóak, és örömmel emlékeznek vissza erre az eseményre. Fényképek hiányában rajzolhatnak is.

 

Hálaadás az apákért (Egzisztenciális, verbális-nyelvi)

A gyerekek mondjanak vagy írjanak egy imádságot, amelyben hálát adnak az édesapjukért.

 

Az én apukám

 

 

 

A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Sokrétű játékok / Távol és közel menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/sokretu-jatekok/

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .