11. Naptár és sorsvetés
Életkorok: alsós, felsős, ifis,Képesség területek: gondolkodtató, logikai feladat, barkácsolás, kézművesség, nyelvi feladat, játék,
Szervezési formák: hittanóra, csendesnap,
Tudomány területek: kortörténet, háttéranyag, módszertani segédanyag,
Multimédia: lexikon, szótár,
- Alapige: Eszter 3
- Intelligenciatípus: Logikai-matematikai, természeti, vizuális-térbeli, zenei-ritmikus, verbális-nyelvi
- Tevékenység: A zsidó naptár tanulmányozása, számítások, egyeztetés a Gergely-naptárral, hónapnevek sorolása, sorsvető-sorshúzó játék
Zsidó naptár (Logikai-matematikai)
A gyerekekkel beszélgessünk a zsidó naptárról, amiről többet tudhatunk meg például a Wikipédia Zsidó naptár c. szócikkéből.
Majd minden gyerek számítsa ki, hogy milyen évet írunk most a zsidó naptár szerint? Kiszámíthatják azt is, hogy a zsidó naptár szerint melyik évben (és annak melyik hónapjában) születtek.
Naptáregyeztetés (Természeti, logikai-matematikai)
A zsidó naptár alapján a gyerekek azonosítsák be, hogy a Gergely-naptár szerint melyik hónapban határozta el Hámán a zsidók megölését, és melyik napon akarták azt megvalósítani?
Mennyi időkülönbség van (mennyi időnek kell eltelnie) a sorsvetés és rendelet, valamint a megvalósítás között? (11 hónap)
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Sokrétű játékok / Eszter könyve menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/sokretu-jatekok/
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!