11. Naptár és sorsvetés

, , Életkorok:  alsós, felsős, ifis, 
Képesség területek:  gondolkodtató, logikai feladat, barkácsolás, kézművesség, nyelvi feladat, játék, 
Szervezési formák:  hittanóra, csendesnap, 
Tudomány területek:  kortörténet, háttéranyag, módszertani segédanyag, 
Multimédia:  lexikon, szótár, 
  • Alapige: Eszter 3
  • Intelligenciatípus: Logikai-matematikai, természeti, vizuális-térbeli, zenei-ritmikus, verbális-nyelvi
  • Tevékenység: A zsidó naptár tanulmányozása, számítások, egyeztetés a Gergely-naptárral, hónapnevek sorolása, sorsvető-sorshúzó játék

 

Zsidó naptár (Logikai-matematikai)

A gyerekekkel beszélgessünk a zsidó naptárról, amiről többet tudhatunk meg például a Wikipédia Zsidó naptár c. szócikkéből.

Majd minden gyerek számítsa ki, hogy milyen évet írunk most a zsidó naptár szerint? Kiszámíthatják azt is, hogy a zsidó naptár szerint melyik évben (és annak melyik hónapjában) születtek.

 

Naptáregyeztetés (Természeti, logikai-matematikai)

A zsidó naptár alapján a gyerekek azonosítsák be, hogy a Gergely-naptár szerint melyik hónapban határozta el Hámán a zsidók megölését, és melyik napon akarták azt megvalósítani?

Mennyi időkülönbség van (mennyi időnek kell eltelnie) a sorsvetés és rendelet, valamint a megvalósítás között? (11 hónap)

Kép forrása

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Sokrétű játékok / Eszter könyve menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/sokretu-jatekok/

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .