06-2. Lélek-próba: Ki ül a trónon?

, Életkorok:  alsós, felsős, ifis, 
Képesség területek:  gondolkodtató, logikai feladat, mozgásos játék, nyelvi feladat, játék, érzékszervi játék, drámajáték, élménypedagógia, ön- és társismeret, kapcsolat, ének, zene, ritmus, 
Szervezési formák:  tábor, csendesnap, hittanóra, 
Tudomány területek:  módszertani segédanyag, 
Multimédia:  online szöveg, 
  • Alapige: Dániel 7,9–14 – Dániel látomása: öregkorú és emberfia
  • Kihívás: Lélek-próba: Ki ül a trónon?
  • Igei kapcsolat: 5Mózes 6,4–5; Ezsdrás 1,1–3; Zsoltárok 150; Jeremiás 29,10–14
  • Intelligenciatípus: Vizuális-térbeli, logikai-matematikai, kapcsolati, testi-mozgásos, verbális-nyelvi, önismereti, egzisztenciális, zenei-ritmikus
  • Tevékenység: Társasjáték együttműködésre épülő, alternatív szabályokkal; ugróiskola imamondókával; érzékelőjáték: csendkirály; ön- és társismereti játék: pantomim, metakommunikáció; zsoltáréneklés zenekísérettel

 

Szabaduló királyjáték (Vizuális-térbeli, logikai-matematikai, kapcsolati)

A Királyjáték, amivel a Dániel-sorozat első részében találkoztunk (kattints a névre), és amit a gyerekek csoportmunkában elkészíthettek, szabaduló játékként is használható. Hiszen Izráel népe Babilonban szabadulásra vár, amit az Úr megígért (Jeremiás 29,10–14), és nemsokára be is teljesedik (Ezsdrás 1,1–3).

Játszhatjuk az ismertetett (rekonstruált) játékszabályt módosítva: A két játékos most is hat-hat bábuval játszik, de nem egymás ellenfeleként, hanem segítőként. Céljuk az, hogy minél előbb, minél kevesebb dobással kijussanak a tábla jelképezte birodalomból. Ezért ha találkoznak, nem kiütik, hanem átugorják egymást. Vagyis, ha olyan mezőre lépne egy játékos, ahol a társa áll, eléje ugrik. Így gyorsabban haladnak, hatékonyabb a mozgás.

Másik játéklehetőség, hogy az összes bábujukat (6+6 bábu) elhelyezik a nagyobb, 3×4-es „szentélyben”, ami az idegen istenek uralmát jelképezi (minden mezőre kerül egy bábu). Innen kell kiszabadulniuk. Kezdetben túl szorosan állnak, és csak egy bábu léphet kifelé. Övé a kezdő lépés. Majd felváltva lépegetve haladnak kifelé úgy (dobókocka használata nélkül), hogy vagy egyet lépnek, vagy az előttük állót átugorják, ha az előtt üres mező van. Ugrásokkal sorozat is elképzelhető, ha úgy jön ki a lépés. Kilépésre a tábláról a 2×3-as „előtér” csillagmezőin van lehetőség. A játékosok közös célja, hogy minél előbb, minél kevesebb lépéssel kikerüljenek a „fogságból”. A lépések számát pl. vonalkákkal vagy babszemekkel jelölhetik.

Kép forrása

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Sokrétű játékok / Dániel könyve – kihívások menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/sokretu-jatekok/#toggle-id-1

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .