02. Perzsa-napok
- Alapige: Eszter 1,1–22
- Intelligenciatípus: Természeti, vizuális-térbeli, verbális-nyelvi, zenei-ritmikus, testi-mozgásos
- Téma, tevékenység: Perzsia régen és ma, térképek megfigyelése, zenehallgatás, ritmusjáték perzsa nevekkel, szoborjáték: a történet fő részei
Ahasvérós országa (Természeti, vizuális-térbeli, verbális-nyelvi)
Ahasvérós királyt hagyományosan a nagy perzsa uralkodóval Xerxesszel azonosítják (uralkodása: Kr. e. 486–465). A gyerekek keressék ki Eszter első verséből, hogy mekkora volt Ahasvérós király birodalma. Azután mutassuk meg a gyerekeknek a birodalom térképét.
A gyerekek kis csoportokban gyűjtsenek minél több olyan országnevet, amely ma ezen a területen helyezkedik el.
Majd mutassuk meg a gyerekeknek a nagyítható világtérképet, nagyítsunk rá a vizsgált területre, és gyűjtsük össze közösen, hány ország fekszik most Xerxész egykori birodalmának területén.
Felső tagozatos gyerekekkel beszélgethetünk arról is, hogy miért „hibás” a világtérkép? Vajon miért nem tartalmazza az Iszlám Állam által elfogadott területeket? (Mert a világpolitikai hatalmak nem ismerték el hivatalos államként.)
Nézzük meg az Iszlám Állam térképét (a térkép a 2015-ös állapotokat mutatja, azóta jócskán csökkent az Iszlám Állam területe). A gyerekek keressék meg, mely országokat kebelezte be a szélsőséges iszlám szervezet? Beszélgethetünk arról is, hogy mit tudnak az ott élők helyzetéről?
A beszélgetésben segíthet Uğur Gallenkuş török fotóművész sorozata, amely egymás mellé rendeli a szíriai és az európai gyerekek helyzetét.
A tankockához kattints ide: Békében és háborúban
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Sokrétű játékok / Eszter könyve menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/sokretu-jatekok/
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!