Drámajáték „…neveden hívlak téged, enyém vagy!” /Ésaiás 43:1/ alapján
A foglalkozás a Reformátusok Lapja 2013/3. számban olvasható Gyereksarok c. rovat Jelek c. írása (Miklya Luzsányi Mónika munkája) alapján, annak továbbgondolásával született. Nem sok eszközt kíván, bárhol lebonyolítható.
DRÁMAJÁTÉK – FOGLALKOZÁS
Életkor:10-12 év
Anyag: „…neveden hívlak téged, enyém vagy!”(Ésaiás 43:1)
(Továbbgondolva: Reformátusok Lapja 2013/3.: Jelek (Gyermeksarok) Miklya-Luzsányi Mónika/Miklya Zsolt írása)
Módszerek: írásbeli és szóbeli; egyéni és csoportos játékos feladatok, rajzolás
MUNKAMENET:
1. Frontális bevezető beszélgetés, emlékidézés: -Ki emlékszik az óvodai jelére? Kit hogyan becéztek a családban kisebb korában?
A mindennapokban sok tábla, kiírás, jel irányítja és szabályozza az életünket. Biztos van közületek olyan, aki már ismer néhány KRESZ-táblát. Pl: a következő ábra mit jelent?
Ti még milyeneket ismertek? Mit jelent a közl. lámpa 3 színe?
Mózes kőtáblái alapján rajzoljatok tiltó táblákat az írástudatlanoknak a következő parancsolatok alapján:
- Isten nevét hiába ne vedd!
- Ne ölj!
- Ne lopj!
- Ne hazudj, mások becsületében kárt ne tégy!.
- Mások tulajdonát ne kívánd!
A feladatra 5 perc idő adott,hiszen csak stilizált rajzot kell készíteni.
2. Csoportos feladat. A református hitünknek is sok jelképe van. Kezemben van néhány kártya, mindegyiken egy keresztyén jelkép. Csoportonként húzzatok egyet. (Kereszt, csillag, kakas, griffmadár, kenyér, boros kehely) A rajzokról mi jut eszetekbe? Írjatok róla 3 fontos megállapítást!
1.—————————————————————————————————
2.—————————————————————————————————–
3.—————————————————————————————————-
(A megállapításokat értékeljük. Ha lehet, közösen.)
3. Egy kis „üzemi baleset” érte ezt a transzparenst: elfogyott a tinta, s csak az alsó/felső részét nyomtatta ki a gép. Színes filctollal egészítsétek ki, hogy olvasható legyen:
SZERESD FELEBARÁTODAT, MINT MAGADAT!
(Itt takarással oldhatjuk meg, hogy a szöveg alsó v. felső része látszik. Lehet csoportmunka, de lehet egyéni is, ha annyit másolunk belőle, ahány résztvevő van. Variálhatjuk úgy is, hogy az egyik csoport az alsó részét, a másik a felső részét kapja a szövegnek.)
Miért fontos ez a parancsolat?
4. Csoportos: Írjatok egy rövid levelet, melyben arról számoltok be, hogyan tapasztaltátok meg a baráti szeretetet!
Felolvasással értékeljük. Kiemeljük a keresztyéni tartalmat.
5. A játékban minden lehetséges. Egy eltévedt SMS szövegét kapjátok meg. Válaszoljatok a képzeletbeli feladónak, (160 leütésben) majd kipontozott adatlapot töltsétek ki eddigi ismereteitek alapján!
SMS: Barátom! Kisfiúnk született! Még Betlehemben vagyunk. Anya és gyermeke jól vannak. Már volt néhány látogatónk. Különös jel van felettünk. Ha jössz, hozz babaruhát!
Apa: ………………………………….. anya: …………………………………….
az újszülött neve: ……………………………………. neme: ……………..
Földrajzi hely: ………………………………………………………..
Kik voltak a látogatók? …………………………………………..
Mi volt a „különös jel?” …………………………………………..
6. Értékelés/Zárás: A mai bibliai IGE, ami alapján a játék készült, így szól:
„…neveden hívlak téged, enyém vagy!” (Ésaiás 43:1)
Vajon sikerül-e megtölteni szívünket szeretettel, hálával ezért a gondoskodásért?
Egy régi gyermekmondóka így figyelmeztetett minket arra, hogy hitünket megtartsuk:
„Betlehemi csillagképpen/ Jézus felé vonjad léptem./
Te meg kakas, intő szót adj,/ meg ne tagadd Megváltódat.”
Minden csoport (4) egy sort tanul meg először, tehát kánonszerűen ismételjük, majd „elcseréljük a sorokat,” s úgy ismételjük. Három csere után elmondjuk együtt.
Hazafelé, ha református templom előtt visz utatok, gondolatban mondjátok el a versikét!
Farkas Ferencné Pásztor Ilona
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!