2012. január első hete

Korosztály: Óvodás
Élettéma: A világ, amiben élünk
Bibliai téma: Teremtés
Igeszakasz: 1Móz 1 – 2
A foglalkozás címe: Minden, amit teremtett, jó!
Üzenet/téma: Rácsodálkozás Isten teremtett világára.
Aranymondás/kulcsige: És látta Isten, hogy minden, amit alkotott, igen jó. (1Móz 1,31a)
365 bibliai történet: 1*

Motiváció:

Tegyetek sétát egy parkba, közeli erdőbe, esetleg folyópartra! Rossz idő esetén legalább az udvarra vidd ki a gyerekeket!

  • Gyűjtsetek színeket! Aki egy új színt talál, tegye rá a kezét, vagy mutasson rá!
  • Mindenki keressen valamit, ami él – tegye rá a kezét!

Elmondhatod: A fák, bokrok akkor is élnek, ha nincs rajtuk levél. Télen pihennek.

  • Mindenki keressen valamit, ami nem él!
  • Mindenki keressen valamit, amit az ember csinált!
  • Mindenki keressen valamit, amit Isten teremtett!

(Szóba jöhetnek élettelen dolgok is: föld, kő, víz, hó, jég?)

Figyeljétek meg, mennyi minden köszönhető Istennek! Mutass rá az ember által alkotott mesterséges környezet és az Isten által teremtett természeti környezet közötti különbségre! Beszélgessetek a természet védelméről is, hogyan vigyázhatnak az épségére, tisztaságára ők, a kisgyerekek. Ilyenkor télen is, amikor a természet pihen.

Történetmondás:

1Móz 1 – 2,4 alapján, támaszkodva a gyerekek mindennapi ismereteire (kedvenc állatok, madarak, fák stb.)

Szemléltetés:

Az óvodás munkalap (1*) felnagyított képeit előzetesen színezd ki, és a történetmondás során ragaszd fel a táblára! (Elkészítheted a képeket a minta alapján saját kezűleg is.) A képkorongokat kifeszített zsinegre, szalagra is felakaszthatod vagy felcsipeszelheted. Ehhez érdemes előtte kartonra ragasztani a képeket.

Elmélyítés:

Vetíts a gyerekeknek a teremtés sorrendjében minél több érdekes képet a teremtett világról! (Készíthetsz hozzá PowerPoint bemutatót is.)

Beszéljétek meg, mi van a képen, és hogy a gyerekek szerint az miért jó!

Megcsinálhatod ezt a feladatot úgy is, hogy újságból kivágott fotókkal „teríted meg” az asztalt, és abból válogatnak a gyerekek.

Alkalmazás:

Válasszanak ki a gyerekek egy-egy állatot, amellyel szívesen azonosulnak! Legyenek köztük madarak, vízi és szárazföldi állatok is! Engedd el őket a teremben/szobában, hadd játsszák az állatok életét, mutassák meg mozgásukat, utánozzák a hangjukat!

Majd szólítsd őket csoportonként:

  • Jöjjenek hozzám a vízi állatok!
  • Jöjjenek hozzám a madarak!
  • Jöjjenek hozzám a szárazföldi állatok!

Munkáltatás:

365/1* óvodás munkalap:
https://kateteka.hu/1-teremtes/

(Az instrukciókat megtalálod az 1* Feldolgozás „Munkalap” címszava alatt.)

Ének:

Énekeljétek a „Ki teremtette?” kezdetű éneket (Jertek, énekeljünk 92.) egyszerű mozdulatokkal kísérve:

  1. – egész világ: két karral nagy kört rajzolunk a levegőbe
  2. – hullámzó tenger: karunkkal a tenger hullámzását utánozzuk
  3. – sok csillag: fel, a magasba mutogatunk
  4. – repülő madárka: karunkkal repülő mozgást végzünk
  5. – téged, őt, engem: egymásra és magunkra mutatunk

Elénekelhetitek a dalt új versszakokkal és mozgással is, és kitalálhattok még hasonló szakaszokat (lásd a 365 bibliai történet 2. lecke, ovis Felfolgozás-lapját): https://kateteka.hu/2-edenkertben/

Ki teremtette

  • a barna medvét,
    bandukoló medvét (cammogó járás)
  • a flamingót,
    rózsaszín flamingót (karunkkal utánozzuk a flamingó hosszú íves nyakát)
  • a zöld békát,
    ugrándozó békát (békaugrások a földön)
    Stb.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .