Pages Navigation Menu

3. Örömhír-társasjáték készítése és kipróbálása

TÉMA CÍME: A feltámadás hírnökei
BIBLIAI TÖRTÉNET: Jézus feltámadása (Máté 28,1–10; Márk 16,1–13; Lukács 24,1–12.22–24; János 20,1–18)

 

Készítsetek társasjátékot közösen az üres sírhoz és onnan vissza vezető útról, max. hat fős kis csoportokban, a következő lépésekben:

  1. Fehér vagy egyszínű kartonból kivágtok sok kör vagy négyzet alakú lépésmezőt. A lépésmezők egyik oldalára felírtok valamit a következők közül: „félelem”, „döbbenet”, „öröm”, „beszéd”. (Vagy kitaláltok valami rajzolt jelet, ami ugyanezt fejezi ki.) Nagyjából egyforma számú lépésmező készüljön a feliratokkal, és maradjon bőven üres lépésmező is, kb. az összes lépésmező harmada (pl. 10+10+10+10+20 – illetve ennek a többszöröse).
  2. A lépésmezőkkel kiraktok egy útvonalat az asztalon a jeruzsálemi háztól a sírkertig. Az útvonal alakja és elrendezése a gyerekektől függ, lehet egyvonalú és egyszerűbb vagy tekervényes (labirintus). De lehet szélesebb sávban egymás mellett több lépésmezőt is elhelyezni, ahol a következő lépés választható az előre vagy oldalra irányuló szomszédos mezőkön. A lépésmezők lapjait üres oldalukkal felfelé kell elhelyezni, tehát a játék elején nem lehet tudni, melyikre mi van írva/rajzolva.

TársasjátékKép forrása

  1. Minden játékos kap egy bábut, amivel dobókocka dobásainak megfelelően fog haladni, a jeruzsálemi háztól az üres sírig, és vissza. Aki leghamarabb visszaér, az mondhatja el mindenkinek a feltámadás örömhírét. Útközben minden lépésnek egy lépésmező felel meg. A dobás értékének megfelelően lép a játékos, és az utolsó lépésmezőt, amire a bábujával áll, megfordítja. Amit a lépésmezőn talál, annak megfelelően cselekszik:
  • ●   „félelem”: a dobásai értékének a felével visszalép;
  • ●   „döbbenet”: megáll, egy dobáskörből kimarad;
  • ●   „öröm”: szárnyakat kap, még egyszer dobhat;
  • ●   „beszéd”: társainak mond valamit vagy feltesz egy kérdést (nem lehet ugyanaz, mint ami már elhangzott), ami a történetre vonatkozik, a többiek válaszolhatnak (lehet szerephelyzetben is) – ha koherens, megfelelő volt a kommunikáció, léphet még egyet előre;
  • ●   üres lap – nem történik más, vár a következő lépésre.

A „beszéd” helyén húzhatnak a gyerekek előre elkészített bibliaismereti kérdések közül is, ha erre szeretnéd tenni a hangsúlyt.

  1. Szélesebb sávú út esetén hasonlóképpen működik a játék, de lényeges, hogy a lépések iránya megválasztható. Előre vagy oldalra lehet lépkedni, visszafelé nem (kivéve a „félelem” kártya következményét). Ha egy lépésmezőt felfedtünk, már nem kell visszafordítani. Így egyre kevesebb lesz a „titkosított” mező, a visszaút már jobban kiszámítható, és ezért gyorsabb is lehet.
  2. Szabálymódosításokkal és további szabályokkal nyugodtan át lehet alakítani a játékot, ami elég mobilis. Ha szeretnétek stabilabb játéktáblát, akkor BluTack gyurmaragasztót használjatok a rögzítéshez.

A többi a játékkedven múlik.

 

A feladat megtalálható a Segédanyagok/Bibliai lapozgató menüpont alatt, az „Evangélium – női szemmel” c. sorozatban: http://kateteka.hu/segedanyagok/bibliai-lapozgato/

Hozzászólások

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.