Pages Navigation Menu

1. Mozgásos botgyakorlatok

TÉMA CÍME: Két botcsinálta király
BIBLIAI TÖRTÉNET: Jeroboám és Roboám (1Királyok 11,26 – 12,24)

 

BotbirkózásMiért „botcsinálta” király? Érdemes elgondolkodni a bot szerepén a régi emberek életében. A bot lehetett a pásztor munkaeszköze, fegyvere. A vándort segítő eszköz, amit fegyverként is tudott forgatni. De a királyok uralmát is bot – a jogar – fejezte ki. A régi embernek tehát jól kellett tudni forgatni a botot, amit a következő játékos gyakorlatok is fejlesztenek.
A két „botcsinálta” király – Roboám és Jeroboám – a hatalom botját fegyverként használta inkább egymás ellen. Ezt fejezi ki a téma címének választott szójáték.

 

Kié a botom?

Reflex-botgyakorlat, a nevek és az egymásra figyelés gyakorlására:
A játékosok szorosan körbe állnak. Középen egy legalább mellmagasságig érő botot helyeznek el, amit egyikőjük a bot tetejére tett tenyerével vagy ujjaival tart meg. Kis szünet után elengedi a botot, s közben az egyik játékos nevét kiáltja, akinek el kell kapnia a botot. Ha sikerül, ugyanígy folytatódik a játék. Ha nem sikerül, a tévesztő kiáll a körből. A győztes nem az utolsó játékos, az a játékoskör, amely legalább 5 körön át nem hibázott.

Ha idáig sikerül elérni, szintet lehet váltani. A következő szinteken egy-egy fantázianevet vagy bibliai nevet választanak a játékosok. Ezeket a neveket kell kiáltani, s a név gazdájának a bot után kapni. Itt már több a tévesztési lehetőség, az is hibázik, aki rossz nevet mond, vagy nem reagál a nevére.

 

Botkapó kör

A játékosok körbe állnak, egymástól kartávolságra. Mindegyikük egy botot állít maga elé (bő derék-, illetve mellmagasság hosszú), aminek a tetejére teszi a kezét. A játékvezető tapsol, mire minden játékos jobbra lép egyet, elengedve a botját. A mellette lévő játékos botja elé lép, és ráteszi a kezét, mielőtt eldőlne. A botok vége lapos vagy gömbölyű legyen, nehogy megsértse valakinek a kezét. Kisebb csoportkörökben kezdjétek a játékot, a létszám később növelhető. Nehezebb szintek:

  • ●   Ugyanez két bottal, két kézzel.
  • ●   Váltástempó gyorsítása.
  • ●   Váltás előtt egy taps, két taps, stb.
  • ●   Váltás irányának változtatása hangjelekkel. Pl.: jobbra lép tapsra; balra lép füttyre, sípjelre.

Forrás: Miklya Zsolt – Miklya Luzsányi Mónika: Pásztorok atyja. Tábori ötlet- és feladattár Ábrahám történetei alapján (Parakletos Könyvesház)

 

Botbirkózás:

Két játékos áll egymással szemben egy kb. két méter átmérőjű körön belül, s mindketten két kézzel markolnak egy keresztbe fordított botot. Jelre az ellenfelet ki kell mozdítani (tolni, húzni, forgatni) a körön kívülre úgy, hogy a botot nem engedhetik el közben, és lábbal sem érhetnek egymáshoz.

Kép forrása: http://www.montazsmagazin.hu/szamadas-barati-koeruenk-2014-els-felevi-programjai/

 

A feladat megtalálható a Segédanyagok/Bibliai lapozgató menüpont alatt, a “Királytükör” c. sorozatban: http://kateteka.hu/segedanyagok/bibliai-lapozgato/

Hozzászólások

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.