Pages Navigation Menu

1. Mozgásfejlesztő játékok

TÉMA CÍME: Az irgalmas király
BIBLIAI TÖRTÉNET: Mefibóset Dávid asztalánál (2Sámuel 4,4; 9,1–13)

 

Néhány mozgásfejlesztő játék, ahol az adott mozgás akadályoztatását, korlátozását is átélhetik a gyerekek. Hasonló játékokkal élményszerűen át lehet élni a mozgáskorlát nehézségeit, problémáit. Az első játék pedig tematikusan is kapcsolódik a történethez az elejtéssel.

 

Viszi gólya a fiát

Ketten a csuklójuknál összefogják a kezüket, a harmadik gyerek ráül. Sétálva mondogatják: „Viszi gólya a fiát, elejtette papucsát!” Majd egy végszóra elengedik a kezüket, és egyikük helyet cserél a leejtett játékossal.

 

Tűz, víz, levegő!

A gyerekek a teremben szétszóródva helyezkednek el, vagy nyugodt tempóban futkároznak, és a játékvezetőre figyelnek. A játékvezető a tűz, víz, levegő szavakat kiáltja, szabálytalan sorrendben. Mindegyik szó valamilyen veszélyt jelent, amire a magfelelő mozgással válaszolnak:

  • ●   TŰZ: magasra kapkodják a lábukat, meg ne égjenek a tűzben.
  • ●   VÍZ: felmásznak valahova (bútorra, bordásfalra), hogy el ne sodorja őket az árvíz.
  • ●   LEVEGŐ: lehasalnak a földre, fedezéket keresnek a bombázás elől.

A játékot természetesen más testhelyzetekkel is lehet játszani, a menekülés témája azért illik Mefibóset történetéhez, mert őt menekülés közben érte baleset.

 

Patakugrás

UgrójátékMilyen széles patakot tudnátok átugrani? A patak két partját két párhuzamos rajzolt vonal vagy földre fektetett zsineg jelölheti. A patak szélessége változtatható, attól függően, milyen ügyesek a gyerekek. A patakpart olyan hosszú lehet, amire van hely, hogy minél több gyerek elférjen. Egyszerre vagy egymás után is próbálkozhatnak a patakugrással. Aki „vízbe” ugrik, vagy a túlsó partról hátralép, az nem jut át a patakon, és „vizesen” többet nem próbálkozhat. A patak szélesítésével több fordulót is tarthattok, hogy kiderüljön, kik a legjobb ugrók.

Még izgalmasabb, ha a mozgásformát változtatjátok. Lehet ugrani nekifutással, helyből, páros lábbal, fél lábon, hátrafelé. Lényeg az, hogy a szabad mozgások felől közeledjetek a korlátozott mozgások felé. A páros lábbal ugrást sállal összekötött lábbal is meg lehet próbálni.

 

Kúszó-mászó pálya

Teremben és szabadtéren is játszható, ha a terep és a ruházat megengedi. (Érdemes előre felkészíteni a gyerekeket, hogy legyen „kúszóruhájuk”.) Teremben a rendelkezésre á11ó bútorokból állíts össze egy hosszabb és kanyargós pályát, amelyen további akadályokat alakíthatsz ki zsineggel vagy gumipertlivel. Szabadtéren tereptárgyak, fatörzsek, földbe vert karók között készülhet az akadálypálya. Nagyobb gyerekek maguk is részt vehetnek a pálya előkészítésében. Olyan pálya is kialakítható, aminek a rései között hol átmászni, átbújni, hol csak átkúszni lehet.

A mozgás célja a pályán való minél ügyesebb végighaladás, tehát nem gyorsasági versenyről van szó. Miután mindenki végighaladt, lehet nehezíteni a pálya egy-egy szakaszán. De a legnehezebb úgy végigkúszni a pályán, hogy csak a karokat lehet használni, a lábakat nem. Mintha a lábak teljesen lebénultak volna.

 

Kép forrása: https://joamijo.wordpress.com/2013/04/03/mit-jatsszunk-taborban-napkoziben-szakirodalom-pedagogusoknak-konyvtarosoknak/

 

A feladat megtalálható a Segédanyagok/Bibliai lapozgató menüpont alatt, a “Királytükör” c. sorozatban: http://kateteka.hu/segedanyagok/bibliai-lapozgato/

 

Hozzászólások

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.